fredag 22. oktober 2010

Joto kama Sahara

- Hot like Sahara. Tenkte at det passer i grunn litt dårlig å hele tiden si baridi kama baraf - cool like ice, not jeg egentlig er så varm her at jeg holder litt på å dø. Siden det er min setning, jeg som fant den på, synes jeg det hadde vært veldig morsomt om det blei en del av dagligtalen her på Zanzibar. Jeg skal gjøre så godt jeg kan for å spre det ;)

Jeg har begynt å digge swahili, og får vår kjære venn Fesal til å lære meg masse. Jeg digger det faktisk så mye at jeg nesten vurderer å stikke til Trondheim og NTNU og ta en bachelor.

Ellers har planene her forandra seg litt. Jeg hadde opprinnelig planlagt å dra på safari, men siden turen inn til Tanzania og opp til Arusha og safarien kommer til å koste rundt 4000 kr, kjente jeg at jeg tror jeg heller blir her. Det er jo egentlig strengt ulovlig å være her mens det er valg, men tviler på at noen kommer til å hverken kaste oss ut eller putte oss i fengsel om vi drar opp til nord og slækker der ei ukes tid. Dessuten tenkte jeg litt sånn at om jeg ikke drar på safari nå, er jeg tvunget til å dra tilbake til Afrika snart igjen og dra på safari seinere. Og det er jo ikke feil!

Ellers begynner folk å gå hverandre litt på nervene, tror jeg. Luntene er litt korte om dagen, så er sikkert sånn sett litt greit med litt change of scenery. :)



Dette er det jeg ser i min umiddelbare omkrets. Spennende, ja?


Dette tok jeg på sandbankene. :)

9 kommentarer:

christus sa...

NTNU i Trondheim?
Wtf?

Jeg misunner deg varmen. Jeg sov med to dyner og fleeceteppe i natt. Også snødde det pittelitt i går. Dislike..

Nyt varmen mens du kan!

Mari-pari sa...

Heiheihei! Etter en uke? Kom igjen da folkens...Ikke gå hverandre på nervene! Vi har snakka om dette med lugging og kloring før, Anne Marte;)
Tenk, rafiki, simba og nala venter pårræ i Tanzania jooooo!

Stiller meg forøvrig bak forrige kommentar.. Ull-undertøy som pysj og snø på takene i Bergen. Njut tilvera:)

Klæm

annem sa...

Mariho, selv om vi har bare vært her en uke (nå jo ca to), har de andre vært her lenger, vettu ;)

Mari-pari sa...

Det har du jo helt rett i. Vi sees tydeligvis snarere enn trodd?
Håpere står bra til meddeg, missy!
:*

Gunhild sa...

Fint hjertebilde! :D

Marit sa...

mi faste catch phrase i Uganda va; poa kama ndizi kwenye fridge, cool like a banana in the fridge på kiswahili, den fell altid i smak ;) Kul blogg!

sofsen sa...

Takk for det! =) Jeg burde skjerpe meg på bloggfronten, men jeg har så mye skole + trening + stand up + lekser + eksamen... Ja, da blir blogging litt nedprioritert, dessverre.

Blogg gjerne om saken du også!

Christine Lövendahl sa...

søte bilder. spesielt det første :p

Ariana sa...

Vi blogger om sex!

Sjekk oss ut ;)

Ariana, Sienna og Leah!
rudegiirls.blogg.no