tirsdag 19. oktober 2010

Chizi kama ndizi -

litt usikker på skrivemåten, men det betyr "gal som en banan".
Kunnskap er aldri bortkastet!

Nå driver jeg og sjekker banken om jeg har råd til å dra på safari om ei ukes tid i Tanzania. Vi må stikke fra øya, i alle fall fra Stone Town. Det er valg her, og da vi er "forskere" kan vi snike ut informasjon og det ene og det andre. Derfor må vi enten på fastlandet eller til andre deler av øya.
Safari hadde jo vært konge, men det er litt usikkert om jeg har råd, da det blir relativt dyrt.

I går var vi på night market igjen, og det begynner å bli rimelig ålreit å vandre rundt på øya her. Har blitt kjent med så mange folk at vi går jo rundt og konstant high five'er. Analucia this og Analucia that. Traff Elvis igjen og han minte meg på at han digger piercinga mi. "Yes, I know", svarer jeg. "I want to buy it when you are leaving", sier han. "Jada, sure".

I en mer eller mindre beruset tilstand på lørdagen fant vi ut at "bæsjepromp" betyr "bestevenn". På night market kom Elvis og gjengen bort og ropte "BÆSJEPROMP"!!!! Kanskje relativt umodent av oss å få så latterkrampe, men HALLO! Dødsgøy!

I dag var vi en tur på skolen fram til sånn ca halv 2, og da var det rett på stranda. Likerdet!!





1 kommentar:

Ida sa...

Du er gal som en banan Anne Marte!