lørdag 16. oktober 2010

Hakuna Matata

What a wonderful phrase! It means no worries for the rest of your day

Zanzibar! Det ække feil! Nå sitter vi og slækker i skyggen på en restaurant, vifta står på fullt og det gjør at det er sykt digg temperatur! Det kan hende at det er bittelitt varmere enn jeg er vant til helt enda ute i sola, men det er det som er så fint med å være på en øy! Vann! Turkist, deilig vann. Det er så varmt at man kan svømme i 2 timer uten å fryse, men ikke så varmt at man ikke blir avkjølt. Perfekt? I think so!

Nå har jeg vært her i akkurat 2 døgn og begynner å bli litt kjent i nærmiljøet. Det er en skitten og støvete by, men den har bøttevis med sjarm. Folk er veldig vennlige, de andre synes kanskje at de er på grensen til å være litt irriterende, men jeg synes fortsatt at det bare er koselig. Tror at innen jeg har vært her halvannen uke, sånn som de andre, synes jeg det også. Enn så lenge synes jeg det er koselig å få blomster og "Hakuna Matata"-er og "Jambo"-er servert.

I går var vi på stranda og sjekka snorklemulighetene. Vi leide utstyr for 3000 shilling, og tok en båt ut til Prison Island.




Der fikk vi på oss snorkleutstyret og satte igang og plaske. DEILIG! Så masse spennende fisk, legger ved en link til Idas blogg, hun har undervannskamera ( http://ettfrem.blogspot.com/ ), og sjøstjerner i alle farger. Jeg synes det var superstas og greide ikke la vær å smile selv om det betydde at vannet fossa inn i munnen.

Jeppjepp, det blei google-bilder for now, men jeg skal fikse mine egne til neste gang!

So long!

Kjærleik frå Zanzibar

1 kommentar:

Gunhild sa...

Åh, ser ut som en drøm på de strendene der ass! Jeg blir lett med neste gang du får 20000 igjen på skatten!