søndag 7. mars 2010

Spisepinner og nytt sushibesøk

Først - en liten ting jeg glemte å fortelle i går. Da vi var på sushistedet med japanerne i går, fikk jeg skryt for spisepinnebruken min, og de spurte om jeg hadde øvd mye. YAY! Måtte bare si det ;)

Så litt om i dag. Begynte dagen veldig rolig, sov først 12 timer og tror jet lag er fiksa, så bare slappa jeg av, prøvde å skrive litt dagbok og jobba litt med oppgaven vi skal skrive her (Jeg skal skrive om homofili i Kina).
Så hadde vi et tre timer langt infomøte hvor vi fikk vite litt mer om hva vi skal de dagene som kommer. Etter det bestemte vi oss for å gå ut på sånn rullebånd-sushirestaurant, så det gjorde vi.
Rullebånd-sushirestaurant funker sånn at man bare tar det man har lyst på fra et bånd og så betaler man etterpå. Spiste 7 tallerkner med 2 biter på hver, drakk grønn te og cola til, og spiste dessert, og betalte bare 945 Yen!!! (1000 Yen = 65 spenn!) Dødsbillig, og er driiitmett!! :D Fantastiske Japan, jeg lover deg jeg må bo her en gang i mitt liv!!

I morgen blir det Kyoto en tur, gamle hovedstaden til Japan, og obviously der hvor Kyotoavtalen ble vedtatt. Skal se noen visstnok heftige templer og buddaer. Kommer tilbake med bilder i morra :)

1 kommentar:

Gunhild sa...

Bra du får cred for spisepinnebruken!

Kos deg med sushi<3