lørdag 6. mars 2010

Japanske ord og fraser jeg har lært i dag

Leita desperat etter et sted å spise sushi til middag i dag, fant ingenting, så til slutt spurte Torill noen unge japanere om de hadde peil. Det hadde de, etter å ha sjekka iphonen sin. Så fulgte de oss dit, og blei med oss inn og spiste med oss. Kjempekoselig!
Vi lærte oss mange små uttrykk, husker ikke så mange, men her er noen;

Hai chi tsu - Brukt når man tar bilder, som smiiiil! (Brukt en del ganger i løpet av kvelden, gitt!)
Meccha cawaii - veldig søt (brukt om meg, flere ganger, hihihoho)
Kampai - Skål!


Dessuten sa de - etter å ha styrta litt sake, slik som man skal (tror jeg??) - mens de pekte på meg: "Heavy dlinkel (drinker)"
Jaja.



3 kommentarer:

Gunhild sa...

Haha!!
Du har kommet godt inn i det, ser det ut som ;) Så bra!

Cool!

Gunhild sa...

Men er det ikke sushi over alt?? Det har jeg (og sikkert du) også trodd??

Og så ikke minst: hvordan smakte den i forhold til sushien her??

annem sa...

Det er det, og det er ikke det. De selger det på 7/11 og dagligvarebutikker, men er vanskeligere å finne restaurant enn man skulle trodd.

Men den er driiiiiitgod, og veldig mye mer variert, spiste blant annet blekksprut. :D