onsdag 24. mars 2010

Kina og muren

Jepp, nå har jeg vært i Kina ca ei uke. Har ikke hatt noe facebook eller bloggemuligheter, men nå kjente jeg at jeg fikk såpass abstinenser at jeg kjøpte sånn program som gjorde det mulig å facebooke og blogge. Flaks for dere, tenker jeg!

Nå sitter jeg på en café på BLCU (Beijing Language and Culture University ellerno), med krykkene ved siden av meg. Som noen av dere kanskje har fått med seg har jeg detti ned fra den kinesiske mur! Jepp, kudos til meg. Men er egentlig litt glad for det, fordi da har jeg gjort noe som så og si ingen andre har gjort, blitt bært ned fra muren på båre av fire små kinesere. Jeg er godt fornøyd.
Og ikke nok med det! Etter ei lita tur på internasjonalt sykehus hvor jeg betalte 2700 Yuan (Som er nesten like mye som norske, takk og pris for forsikring) kom jeg ut igjen med krykker! Og ikke hvilke som helst krykker! Sånne kule, amerikanske filmstjernekrykker!
Til en liten tilleggsinformasjon, så er det de mest ubrukelige krykkene i verdenshistorien, men jeg føler meg så sykt kul, og siden image is everything så er det LETT verdt det!

Ellers så er den himmelske freds plass og den forbudte by helt ekstremt oppskrytt, muren er awesome (seriøst, det er noe av det mest fantastiske jeg har opplevd, skikkelig spesielt :)) og Beijing er en helt grei by. Reiser videre i morra til Kunming, hvor det vanligvis er dritvarmt og har vært værste tørka på 100 år, men i morra begynner regntida. Lykke for bøndene, men for oss....? Jaja, blir fett uansett, plukke te osv! Slenger opp noen bilder også, jeg.






2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Er det mur-bildet når du er i prosessen av å falle? du virker da svært lykkelig for en som holder på å utsette seg for sitt mest kjente fall

annem sa...

Ikke helt. Er vel tatt ti min før ;) Liker å leke med livet!